Market (pasaran)
Medium (cara penyampaian)
Message (informasi dan maklumat)
Market (pasaran) – Anda perlu tahu kepada siapa untuk memperkenalkan peluang bisnes dan produk yang anda ada. Kaji pasaran bermaksud siapa yang perlukan produk ini dan siapa yang ingin mencari pendapatan tambahan. Ini membuatkan anda tidak penat kerana anda boleh terus memperkenalkan peluang kepada golongan sasaran ini.
Medium (cara penyampaian) – Setelah anda mengetahui golongan sasaran, tibalah masanya anda untuk menyampaikan informasi. Di sini, saya lebih suka menggunakan medium telefon atau perjumpaan face to face. Saya belum pernah lagi menggunakan cara lain; email, laman sosial atau sebagainya untuk menyampaikan maklumat. Saya hanya menggunakan medium tersebut untuk mencari prospek.
Message (informasi dan maklumat) – informasi perlu disampaikan dengan bahasa yang senang, mudah, ringkas dan padat! Maklumat syarikat, produk dan pelan pemasaran anda ringkaskan supaya prospek melihat peluang bisnes anda sungguh MUDAH!
No comments:
Post a Comment